Pengikut

Selasa, 3 Julai 2012

Pendedahan Dana Asing SUARAM

SUARAM adalah anak haram dalam konteks sebuah NGO yang kononnya memperjuangkan suara dan hak rakyat Malaysia. Ini kerana ia adalah sebuah syarikat, yang ditubuhkan dibawah akta syarikat dan berdaftar dengan agensi pendaftaran syarikat, SSM.

SUARAM juga mendapat dana daripada pihak asing yang sangat asing bagi rakyat Malaysia iaitu daripada NED, sebuah NGO tajaan langsung CIA bertujuan untuk berbuat kacau dan meruntuhkan mana-mana kerajaan yang ada didunia ini yang tidak sebulu dengan mereka. 


Dengan kata lain, NED berusaha untuk mencatur dan menaikkan pemimpin mana yang mereka nak, memimpin sesebuah negara dan menjatuhkan pemimpin mana yang mereka tak nak.


Ini bermakna, SUARAM bersubahat langsung dengan NED yang didanai oleh Yahudi untuk menubuhkan kerajaan boneka mereka di mana-mana negara yang menguntungkan mereka.


NED mempunyai rekod yang jelas dalam peta dunia terlibat dalam proses menjatuhkan dan menaikkan pemimpin boneka ini di seluruh dunia pasca Perang Dingin. 


Di Malaysia, selain SUARAM yang mendapat dana daripada NED berkenaan ialah Malaysiakini.com, CIJ, SEAPA, dan Open Dialog Centre.


Penyata kewangan syarikat SUARAM menunjukkan mereka mempunyai kedudukan kewangan mencecah 1 juta pada tahun lepas.


Baca pendedahan lanjut di sini.


Sekarang SUARAM menggunakan isu pembelian kapal selam Perancis sebagai modal untuk menjatuhkan kerajaan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan