Pengikut

Selasa, 10 Disember 2013

KP MKN jawab fitnah macai pembangkang


Banjir di Pantai Timur belum menunjukkan tanda reda. Sekalipun air di Kuantan dan beberapa tempat lagi di Pahang sudah mula surut dan mangsa banjir dah mula balik ke rumah masing-masing, situasi di Dungun dan daerah-daerah lain di Terengganu menunjukkan keadaan sebaliknya.

Banjir kali ini dikatakan jauh luarbiasa dari yang selalu dihadapi pada tahun-tahun sebelumnya. Hujan dan jumlah yang selalunya untuk jangkamasa 15 hari turun dalam masa satu hari sahaja. Keadaan ini telah menimbulkan situasi kelam kabut dalam kerja-kerja menyelamat. Lebih kelam-kabut bila pembangkang yang tak pernah henti jadi tukang adu domba dan hasut fitnah kepada kerajaan turut tumpang semangkuk.

Ahli Parlimen Kuantan bawa isu banjir selepas dua hari melanda dengan pelbagai tohmahan dan fitnah di Dewan Rakyat. Kemudian muncul pula macai-macai pembangkang yang kerjanya hanya tahu cari salah orang untuk sebar fitnah dan burukkan keadaan.

Blogger Unspiners ada buat pendedahan besar-besaran tentang perangai jahat pembangkang tentang isu banjir DI SINI.

Pembangkang ni takde kerja dah melainkan cari salah orang. Sebab tu fitnah tersebar merata-rata dan sampai ke tengah masyarakat termasuk usaha-usaha agensi kerajaan dalam kerja-kerja menyelamat mangsa banjir ni. Yang paling teruk kena tentunya MKN.

Malah dalam keadaan tertentu, sesama mereka sendiri pun mereka bantai pembangkang ni sebagaimana yang berlaku di Kemaman.


Selepas beberapa hari melaksanakan kerja-kerja menyelamat dan membiarkan kerja jahat pembangkang duk menabur fitnah, hari ni Ketua Pengarah MKN jawab satu persatu isu yang ditimbulkan pembangkang dan macai-macai bodohnya.

Baca lanjut DI SINI.


Ahad, 1 Disember 2013

Teruknya Tok Guru Merapu...



Nik Aziz ni dah pencen, dah tak jadi MB pun. Tapi makin lama makin merapu pula cakapnya. Nak kata nyanyuk kan orang PAS marah. Tapi cuba tengok isu di atas.

Sedangkan yang berlaku takde lah macam tu pun. Tapi mungkin kerana hati dah hitam asyik nak kutuk UMNO je kerjanya maka terpaksa lah cakap merapu meraban macam orang nyanyuk.

Baca pendedahan blogger RBF tentang hal sebenar yang berlaku disebalik keterkejutan Nik Aziz ni DI SINI.


Khamis, 28 November 2013

Gaji naik time tidur



Nah tengok dan buat perbandingan lah sendiri wahai penyokong pembangkang yang budiman siapa yang paling banyak sempat duit rakyat ni.

PM jaga satu Malaya pun kecik je gaji, ni Khalid jaga satu Selangor je naik gaji mencanak-canak. 


Ahad, 20 Oktober 2013

Cina Tanah Besar Mengajar Cina Malaya

Apa Penulis Buku The Chinese Dilemma Kata Pasal Perangai Cina Malaysia...

Pandangan ini adalah dari Ye Lin-Sheng yang berasal dari negara china tetapi seorang ahli perniagaan di Malaysia, Hong Kong dan Australia, Thailand, Singapura, Britain dan Amerika Syarikat. Beliau mempunyai banyak pengalaman yang melibatkan orang Cina di negara yang disenaraikan itu. Tetapi orang Cina di Malaysialah yang paling tidak bersyukur, kejam, serta mengkhianati perjanjian ataupun dipanggil perlembagaan. Dalam buku Ye Lin-Sheng The Chinese Dilemma (East West Publishing, Australia, 2003), Ye Lin-Sheng menulis:

Pengiktirafan orang cina:

"Orang Cina Malaysia mendapati mereka lebih mudah untuk menerima dominasi oleh orang-orang putih kerana mereka dapat memberi pengiktirafan terhadap kehebatan orang Barat. Tetapi Orang Cina Malaysia amat susah untuk menerima kehebatan orang Melayu kerana perasaan iri hati dan hasad dengki mereka bahawa Malaysia ini milik orang Melayu. Mana mana orang Cina Malaysia sama sekali tidak boleh menerima tentang konsep ketuanan Melayu, mereka percaya bahawa mereka adalah lebih baik" -(Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng)

Keangkuhan orang cina:

"Keangkuhan orang cina Malaysia telah membuatkan mereka sentiasa memandang rendah terhadap keupayaan orang Melayu, walhal ramai orang Melayu sebenarnya bekerja atau belajar lebih pandai dari kaum cina Malaysia ini. Perkara ini sudah lama saya perhatikan, kerana saya memiliki perniagaan di Malaysia dan telah bercampur dengan orang Cina Malaysia ini. Sikap mereka suka cakap belakang dan tekan orang Melayu adalah menjadi tabiat dan budaya mereka. Mana mana orang Cina Malaysia yang tidak menghina orang Melayu dikatakan kolot dan membelot bangsa cina" -(Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng)

Perkauman orang cina:

"Kejayaan orang Cina Malaysia hanya tercapai jika mereka dapat menindas orang Melayu dalam masa yang sama menggunakan kudrat dan kelebihan orang Melayu. Mereka juga tidak akan mengakui bahawa kepimpinan Melayu adalah sangat mahir, cekap serta bagus dalam pengurusan politik, ekonomi dan sosial. Cina jarang menyifatkan kejayaan Malaysia kepada orang Melayu. Apa yang ada diminda mereka adalah semua kejayaan di Malaysia ini kerana orang Cina. Sebab itu orang cina yang asal dari China tidak suka bergaul dengan cina Malaysia kerana sikap mereka yang ekstrim ini. Mereka masih lagi mengamalkan ideologi komunis" -(Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng)

Penghinaan orang cina:

"Sampai hari ini, sesetengah orang Cina Malaysia masih menggunakan istilah menghina terhadap orang Melayu. Dalam dialek tertentu, orang Melayu dipanggil dengan nama yang bermakna ‘orang hutan’ atau ‘orang liar’. Maknanya, bangsa yang tidak bertamadun. Orang Cina yang memeluk Islam dikatakan ‘masuk Melayu’. Jarang ibu bapa Cina membenarkan anak mereka menjadi askar atau polis kerana anggap itu kerja kotor dan eksklusif kepada kaum Melayu. Mereka sentiasa percaya bahawa budaya dan tamadun Cina lebih tinggi berbanding budaya dan tamadun Melayu termasuklah penggunaan membersihkan diri menggunakan tisu dianggap lebih bertamadun. Umumnya, orang Cina boleh menerima ‘ketuanan orang putih’ kerana menganggap tamadun dan budaya Barat lebih bagus, tapi tidak terhadap orang Melayu-Bumiputera." -(Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng)

Sikap negatif orang cina:

"Kejayaan orang Melayu turut dipandang sinis. Ia biasanya dikaitkan dengan bantuan kerajaan atau hak istimewa yang diberi kepada mereka. Kebanyakan Cina Malaysia sukar menerima hakikat kejayaan usahawan atau syarikat Melayu dimana mereka berniaga secara jujur dan bukan seperti orang cina berniaga. Jadi sebenarnya majoriti orang Melayu ada peniaga tulen yang jujur dan dicapai menerusi kerja keras mereka. Sikap sebegini sebahagiannya berpunca daripada kesukaran menerima hakikat orang Melayu lebih pandai daripada mereka dan sebahagian lagi bertujuan menunjukkan pencapaian mereka sebagai lebih hebat" -(Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng)

Ahad, 13 Oktober 2013

Mahkamah Rayuan putuskan Kristian tak boleh guna kalimah Allah


ALLAHU AKBAR! ALLAHU AKBAR! ALLAHU AKBAR!

Alhamdulillah. Mahkamah Rayuan Putrajaya pagi ini telah membuat keputusan bahawa majalah Catholic mingguan, The Herald tidak boleh menggunakan kalimah Allah untuk penerbitan bahasa Melayu mereka.

Keputusan majoriti 3-0.

Hadiah Aidiladha untuk umat Islam khasnya di Malaysia yang akan disambut esok.

Kemenangan untuk umat Islam, kekalahan untuk geng LGBT, liberal dalam PKR dan PAS.


Rabu, 9 Oktober 2013

Huse ludah mukanya sendiri

KOTA BARU: Seorang Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) PAS yang juga bekas exco kanan kerajaan Kelantan pada Selasa membuat kejutan apabila membidas beberapa tindakan kerajaan negeri yang disifatkannya tidak wajar dan menyimpang dari konsep ketelusan.
Datuk Husam Musa (PAS-Salor) yang membahaskan usul Belanjawan 2014 kerajaan Kelantan antara lain membangkitkan isu pembalakan Hutan Simpan Kekal Ulu Sat di Machang dan kenaikan tarif air yang berkuat kuasa Ogos lalu.
Menyentuh isu pembalakan itu, Husam meminta kerajaan negeri tidak meluluskan permohonan sebuah syarikat untuk menebang kawasan seluas 1,400 hektar di hutan simpan berkenaan.
Tegasnya ketika Kelantan diteraju Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, satu keputusan sudah dicapai agar semua permohonan baharu di kawasan hutan simpan itu mesti ditolak.
"Seingat saya, kata Tok Guru (Nik Abdul Aziz), Hutan Ulu Sat dan Cabang Tongkat adalah paru-paru untuk mengeluarkan udara segar dan bersih bagi penduduk Kelantan. Biarlah ia kekal untuk anak cucu kita," kata Husam yang juga bekas Pengerusi Jawatankuasa Perancangan Ekonomi, Kewangan dan Kebajikan Kelantan.
Husam juga berkata syarikat berkenaan bakal menerima kawasan tersebut tanpa membuat sebarang tender.
"Ia sangat meragukan sekali. Seingat saya, semasa pentadbiran YAB Tok Guru dahulu, tidak ada kawasan seluas itu diberikan kepada mana-mana individu. Adakah hanya dengan permohanan ringkas dua muka surat, serta-merta permohonan ini akan ditimbangkan?," katanya.
Mengenai kenaikan tarif air, Husam berkata jikaa Syarikat Air Kelantan Sdn Bhd (AKSB) diurus dengan lebih amanah, kenaikan itu sepatutnya boleh dielak.
Beliau berkata AKSB sebenarnya telah gagal meningkatkan kualiti bekalan air di Kelantan walaupun beberapa loji air utama telah dinaik taraf.
Baca lagi di SINI
#Huse sekarang seperti cacing yang hidup dalam kepanasan. Setelah dirinya sendiri ditolak oleh Istana dan kepimpinan PAS Kelantan selepas PRU13, Huse dah betul-betul jadi kain buruk. Terbuang dan dihina. Jadi untuk bersihkan dirinya, Huse terpaksa ludah seluruh tubuh dirinya sendiri dan cuba untuk basuh kekotoran dirinya selama menjadi pentadbir di Kelantan bawah Nik Aziz dengan air liurnya sendiri. Huse dah jadi aye gila sakak, kata orang Kelantan.

Selasa, 8 Oktober 2013

Awas untuk Cina Malaya


Bekas PM Australia bosan dengan orang cina Australia...!!!

1.Orang cina yang harus sesuaikan diri dinegara ini, bukan kami sebagai Australian. Terima atau keluar sahaja dari sini. Saya selaku bekas Perdana Menteri bosan dengan negara yang bimbang tentang sama ada kita menyinggung orang cina yang tinggal dinegara ini. Sejak serangan pengganas di Bali, kami telah mengalami peningkatan dalam patriotik oleh majoriti Australia. Oleh itu, budaya orang kami telah dibangunkan sejak dua abad perjuangan, melalui pelbagai ujian dan kemenangan diperjuangkan oleh orang asal Australian yang berjuang mendapatkan kebebasan.

2.Bahasa:
Kami orang Australian bertutur didalam Bahasa Inggeris, bukan bahasa Mandarin, Hokkien atau bahasa cina yang lain. Oleh itu, jika anda orang cina ingin menjadi sebahagian daripada masyarakat kita atau menyesuaikan keadaan disini, sila belajar bahasa kami iaitu Bahasa Inggeris. Bukan kami yang perlu belajar bahasa cina. Sikap kamu orang cina yang berkelompok dan hanya menggunakan bahasa cina sesama kamu membuatkan kami orang asal Australia tidak faham dan ini seperti menghina kami.

3.Agama:
Kebanyakan Australian percaya kepada God (Kristian). Kenyataan ini bukanlah kerana semata mata hendak menyebarkan dakwah agama Kristian atau kerana politik. Tetapi hakikatnya negara ini diasaskan oleh orang-orang Kristian, prinsip-prinsip Kristian, dan ini telah dijelas didalam perlembagaan negara Australia. Ia sudah pasti sesuai dan menjadi keperluan untuk dipaparkan di dinding setiap semua sekolah di Australia. Mengapa sudah ada suara suara dari orang cina untuk menuntut hak yang sama supaya dipaparkan juga agama budha?

4.Pendidikan:
Orang cina yang menetap disini sepatutnya tidak boleh menuntut hak yang sama atau dengan sengaja mempersoalkan mengapa perlu berbahasa inggeris dan menghormati agama Kristian disini. Jika perkataan God (Kristian) itu menyinggung anda, maka saya selaku bekas Perdana Menteri mencadangkan anda orang cina perlu mencari negara lain untuk menetap. Ini kerana perkataan God (Kristian) adalah salah satu bahagian didalam adat yang dipraktikkan di Australia ini.

5.Kami akan menerima kepercayaan anda, dan tidak akan mempersoalkan mengapa. Apa yang kami minta ialah anda menerima kami sebagai penduduk asal Australia, dan hiduplah dalam suasana harmoni dengan kenikmatan yang telah kami kongsikan.

6.Ini adalah NEGARA KAMI, TANAH KAMI iaitu Australia. Kami Australian yang memboleh serta membenarkan anda orang cina peluang untuk menikmati kehidupan di Australia ini. Tetapi apabila anda orang cina telah selesa di negara kami, mengapa anda tiba tiba mengadu dan merengek? Jika kamu orang cina merasakan ini semua tidak adil tentang Bendera negara kami, Perlembagaan kami, cara kami membelanjakan wang yang fokus kepada penduduk asal, mengenai agama Kristian kami, cara hidup kami, kerajaan kami, saya rasa selaku bekas Perdana Menteri Australia memberi pintu terbuka kepada mana mana orang cina untuk keluar dari negara ini dan pilih negara yang lebih bebas yang dapat menerima semua permintaan kamu ini.



Khamis, 26 September 2013

RTM belum mandi bunga lagi?


Apa nak jadi RTM ni, menteri sendiri pun tak kenal. Sekali Ismail Sabri daaaaaa.....

Jumaat, 13 September 2013

Jangan Lupa Sambutan 16 September...


Tahun ni genap 6 tahun cita-cita Anwar Ibrahim nak jadi PM tapi tidak kesampaian. Jesteru rakyat akan mengadakan sambutan 'besar-besaran' pada 16 September ni sebagai meraikan cita Anwar Ibrahim itu. Sekurang-kurangnya lepas hajat dia dan tidak meroyan lagi.

Berikut antara acara-acara yang akan diadakan pada 16 September 2013 sempena hari memperingati 'Pertabalan' Anwar Ibrahim selaku 'Perdana Menteri Malaysia'.

Lokasi : Ibu Pejabat Parti Kencing Rakyat

Masa : 12 Tengah Malam Sampai 12 Tengah Malam 17 September 2013

Tentatif Program :

12.01am-1.00am : Pidato Kencing Rakyat yang bertajuk "Aku Perdana Menteri"

1.00am - 2.00am : Forum Kencing Rakyat yang bertajuk "Anwar Perdana Menteri"

2.00am - 3.00am : Ceramah Kencing Rakyat yang bertajuk "Anwar Ibrahim Bakal Perdana Menteri"

3.00am - 4.00am : Wacana Kencing Rakyat yang bertajuk "Anwar The Prime Minister"

5.00am - 6.00am : Kuliah Sebelum Subuh yang bertajuk "Anwar Menjadi Perdana Menteri"

6.00am - 7.00am : Subuh dan Kuliah Selepas Subuh yang bertajuk "Siyasah Syari'ah Dan Anwar Perdana Menteri.

8.00am - 9.00am : Perbarisan 'Ambil Alih Putrajaya'

9.00am - 10.00am : Minum Pagi Bersama 'Perdana Menteri 16 September'

11.00am - 12.00am : Sukaneka Kencing Rakyat Bersama 'Perdana Menteri 16 September'

12.00am-1.00pm : Ramah Mesra Kencing Rakyat Bersama 'Perdana Menteri 16 September'

1.00pm - 2.00pm : Sesi Khas Bersama Pengundi Cina dengan ceramah yang bertajuk "Anwar PM Untuk Cina"

2.00pm - 3.00pm : Sesi Khas Bersama Pengundi India dengan ceramah yang bertajuk "Anwar PM untuk India"

3.00pm - 4.00pm : Sesi Khas Bersama Pengundi Melayu dengan ceramah yang bertajuk "Anwar PM untuk Melayu"

4.00pm - 5.00pm : Sesi Khas Bersama Pengundi Sarawak dengan ceramah yang bertajuk "Anwar PM untuk Sarawak"

5.00pm - 6.00pm : Sesi Khas Bersama Pengundi Sabah dengan ceramah yang bertajuk "Anwar PM untuk Sabah"

7.00pm - 8.00pm - Sesi Mengenang Kematian Teoh Beng Hock dan Kugan.

8.00pm - 9.00pm - Pembacaan Sajak Kencing Rakyat dengan Tema 'ANWAR PMku' oleh Mad Janggut.

9.00pm - 10.00pm - Nyanyian Lagu Tema 'Kencing Rakyat', 'Anwar Ibrahim PMku', '16 September', 'Reformasi', dan lain-lain [Akan dinyatakan kemudian].

10.00pm-11.00pm : Debat dengan tema "Kenapa Anwar Perdana Menteri?"

11.00pm - 12.00am : Pidato Ketua Umum yang bertajuk 'ANWAR PILIHAN TUHAN'

12.01am-16 SEPTEMBER 2014 : Anwar Ibrahim Masih bergelar KETUA PEMBANGKANG.


Khamis, 12 September 2013

RTM kena mandi bunga

Mula-mula mereka buat gini,

 
    

Lepas tu rileks sekejap, kemudian baru tergesa-gesa minta maaf. Lepas bising beritau mereka dah minta maaf, lain pulak jadinya. 

Tengok ni,


 


Eloklah RTM ni mandi bunga je untuk buang sial bermula dari jaga hinggalah bos besarnya. Lagi lama mereka tak mandi bunga lagi banyak dosa mereka akan buat pada negara.



Selasa, 3 September 2013

Siapa kata Melayu/Islam lemah dalam BN?


Punyalah pembangkang duk jaja cerita kununnya kedudukan orang Melayu dan Islam dibawah kerajaan UMNO/BN berada dalam keadaan lemah dan tak bermaya. Itu gendang yang dimainkan oleh geng pembangkang terutamanya ustaz-ustaz cap ayam PAS.

Carta di atas adalah jawapan kepada mereka yang saban hari kerja mereka adalah untuk menipu rakyat dengan mereka-mereka cerita yang tak benar. 

Sekarang eloklah mereka tanya diri mereka sendiri di mana mereka berada. Orang-orang PAS ni dua kali bodoh. Kena tipu ke DAP kemudian kena tipu lagi ke PKR dan Anuar.



Rabu, 21 Ogos 2013

Tembelang Pemuda PAS Terbongkar Dalam Konsert Metalicca


Punya lah bersungguh marah penganjuran konsert Metalicca kemain lagi budak-budak PAS yang belajar nak jadi ustaz ni. Siap keluar kenyataan akhbar mengutuk penganjuran konsert berkenaan. Kata mereka,

"Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM) membantah penganjuran konsert kumpulan trash metal lagenda dari Amerika Syarikat, Metallica di Stadium Merdeka, hari ini. Bagi DPPM, penganjuran konsert kumpulan rock Metallica tidak mencerminkan budaya masyarakat Malaysia." 

Baca Lagi DI SINI.

Kemudian siap ugut untuk gi buat bantahan besar-besaran kepada penonton dan penganjur konsert berkenaan di Stadium Merdeka lagi.

NONE

Ada la 17 orang geng mereka  turun untuk edar 2,000 keping risalah kepada penonton yang hadir. Katanya penonton yang hadir malam tu lebih kurang 20,000 orang.

Cukup ke 2,000 keping risalah yang PAS bawa tu untuk di agihkan kepada 20,000 orang? Di situ dah nampak mereka ni bukan bersungguh pun nak gi sebar kebaikan yang mereka dakwa tu. Sekadar nak gi cari glamour je tu. Malah mungkin menyusup masuk senyap-senyap layan lagu-lagu trash Metalicca kot.

Belek punya belek risalah yang diedarkan, ingatkan ada seruan-seruan jihad ke arah kebaikan tentang sorga neraka ke apa, tapi sebaliknya nak kutip derma supaya dimasukkan ke akaun tabung mereka!

NONE

Apa punya pundek orang macam ni pun ada ka?

Ustaz Bebal nak jatuhkan raja-raja Melayu

WAN JI KHAWARIJ

Semalam, pendedahan telah dibuat oleh beberapa buah blog dan portal berhubung perancangan selama 30 tahun salah seorang pentaksub Nik Aziz dan juga Lim Guan Eng bernama Wan Ji yang juga seorang blogger yang dikenali sebagai Al-Bakistani.

Walaupun PAS sudah lama terutama menerusi kempen dan ceramah, mempersalahkan sistem monarki atau beraja dan menuntut sistem kekhalifahan yang mereka sendiri gagal bezakan antara kedua-dua sistem tersebut, namun PAS tidak pernah mempunyai keberanian untuk bercakap terus-terang. Setiap kali terdedah, setiap kali itulah juga mereka akan berbelit sana sini untuk membela diri.

Begitu jugalah halnya dengan Wan Ji. Baca lagi DI SINI.

Jangan lupa, budak ni bukan taksub Nik Aziz tapi adalah pengikut tegar geng Erdogan berkiblatkan Anwar Ibrahim untuk jatuhkan geng konservatif/pondok dalam PAS.  Sebab tu sebelum PRU13 dulu budak ni pernah desak PAS supaya jangan lagi calonkan Nik Aziz sebagai calon PAS dan gantikan jawatan MB dengan orang lain dengan menggunakan bahasa lunak.

Budak yang mengaku ustaz ni juga lah yang bergaduh besar dengan Haji Hadi hingga menantunya Din Ayam masuk campur. Hasilnya, Wan Ji kena kena penampar ke Din Ayam. Isunya dikatakan berkaitan pencalonan PAS dalam PRU13 baru ni di DUN Kota Damansara yang asalnya milik PSM melalui kerusi PKR.

Dalam perlembagaan, sesiapa yang lawan untuk jatuhkan Yang DiPertuan Agong, hukumannya ialah hukum mati. Sama seperti yang berlaku ke atas kes Al-Maunah dan juga geng Sulu di Lahad Datu.




Jumaat, 16 Ogos 2013

Anwar tengah nazak nak jadi PM...

JKM- Jusuf Kalla Mufidah
Mufidah adalah isteri Jusuf Kalla

Beberapa hari lepas Anwar Ibrahim membuat kenyataan bahawa beliau mengesahkan Datuk Seri Najib menawarkan untuk membentuk kerajaan perpaduan dengannya.Baca Sini.

Seperti biasa....setiap patah perkataan yang keluar daripada mulut Anwar kita tak boleh percaya 100 peratus kerana ianya datang daripada seorang munafik. Sebelum pilihan raya umum yang lepas dia berjanji akan mengundurkan diri dari politik sekiranya pakatan pimpinanannya gagal mengambil alih pemerintahan negara. Selepas PRU lain pula jadinya. Tak munafik ke namanya itu ? 

Sekarang dia kata pula Najib tawar perpaduan dengannya...

Apa sebenarnya yang berlaku ?

Anwar telah terlepas peluang terbaik untuk menjadi PM dalam PRU lepas. Selepas PRU beliau sudah tidak dihormati oleh sekutu-sekutunya. Orang-orang mereka lebih menghormati Khalid Ibrahim dan Lim Guan Eng, kerana dua orang itu lebih berkuasa berbanding Anwar yang hanya berjawatan Ketua Pembangkang. Itu pun atas ehsan DAP....

Baca lagi pendedahan blogger RBF DI SINI.

Tapi PM telah nafi semua imiginasi khayalan Anwar nak jadi PM tu. 




#Inilah perangai binatang Anwar, jenis kuat nafsu serakah yang nak tibai semua asal tercapai kehendak nafsu dia nak jadi PM. Bila tak dapat, mengamuk dan meraban nak kenakan semua orang. Apa punya sewel orang macam ni pun ada.



Rabu, 31 Julai 2013

Bila PAS nak pecat ahli Syiah mereka?

Kata Nik Amar, Timbalan MB Kelantan, PAS akan pecat mana-mana ahlinya yang terlibat dengan Syiah.

Pas Kelantan ambil tindakan pecat ahli terlibat sebar fahaman Syiah

KOTA BHARU 31 Julai - Pas Kelantan akan mengambil tindakan tegas dengan memecat mana-mana ahli parti itu sekiranya terdapat bukti mereka terlibat dalam menyebar dan menganut fahaman Syiah.

Timbalan Menteri Besar Kelantan, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah berkata, Pas memandang serius perkara tersebut dan tidak akan teragak-agak memecat mereka yang terlibat.

Baca selanjutnya di sini.


Nik Amar ni bertaqiyah ke atau betul-betul tak tahu bahawa dalam PAS Kelantan tu ramai geng Syiah? 

Jangan la tunjuk sifat munafik, buat-buat tak tahu dan ambik mudah demi untuk kepentingan politik.

Isu Syiah dalam PAS ni bukan setakat di Kedah atau Selangor/KL saja, tapi di Kelantan sendiri pun berlambak. Ramai tinggal di Pasir Puteh. Malah ada sumber menyebut dalam Urusetia Penerangan PAS Kelantan sendiri ada geng Syiah. Pusat Sumber mereka di Jalan Bayam yang hanya boleh dikunjungi oleh orang-orang tertentu sahaja. Mereka dapat dana khas dari Iran dalam bentuk buku/bahan bacaan dan duit.

Bila Nik Amar nak siasat dan pecat mereka ni?

Isnin, 29 Julai 2013

Pemimpin politik macam ni pun ada?


Apa la malang nasib PAS ni. Orang cap ayam lulus SRP macam ni pun diangkat jadi pemimpin...

Selasa, 9 Julai 2013

Pembangkang bergocoh di Kuala Besut

Perang Pilihanraya Kecil N01 DUN Kuala Besut baru bermula. UMNO telah pun mengumumkan nama calonnya petang semalam oleh TPM di Dataran Kuala Besut. Lihat DI SINI.

PAS juga telah mengumumkan calonnya malam tadi lepas solat terawih di Kampung Nail, Kuala Besut oleh Presidennya, Hadi Awang. Lihat DI SINI


Semua orang tahu bahawa PRK kali ini adalah PRK hidup mati yang akan menentukan nasib dan kedudukan BN dan juga pembangkang di Terengganu. Dengan kedudukan kerusi DUN sekarang ini dalam keadaan 17-15, kedua-duanya berada dalam keadaan genting kerana keputusan PRK ini akan menentukan kedudukan sebenar kerusi di DUN Terengganu. Jika BN menang, kedudukan akan terus berada pada kedudukan sekarang. Tetapi jika PAS menang, maka kedudukan DUN akan menjadi 16-16. Keaadan inilah yang cuba dikejar PAS dan cuba dielak BN.


Bila kedudukan kerusi DUN berada pada keadaan seimbang, 16-16, maka dibimbangi kestabilan DUN Terengganu akan goyah walaupun BN masih lagi berpeluang memimpin kerajaan negeri dengan kelebihan undi Speaker.


Dalam pada itu, ditengah keluh kesah penduduk Kuala Besut menunggu bakal-bakal calon yang akan mereka pilih pada 24 Julai nanti, pembangkang awal-awal lagi tunjukkan konflik antara mereka.




PKR yang tiada ribut, tiada angin tiba-tiba menunjukkan minat untuk bertanding di kerusi berkenaan malah Azmin Ali mendakwa ia adalah kerusi mereka dalam pilihanraya-pilihanraya sebelum ini. Setiausaha Agung PAS kemudiannya menafikan kenyataan Azmin Ali itu dan menolak calon dari PKR. Sementara itu DAP pula melalui Karpal Singh pula mendesak agar pakatan pembangkang memboikot pilihanraya kecil berkenaan.

Ini pun ditolak oleh PAS Terengganu. Mereka tetap dengan keputusan untuk masuk bertanding dan telah melantik Ustaz Satipul Bahri Mamat sebagai Pengarah PRK Kuala Besut ini. 



PRK Kuala Besut; Angin Perubahan 16 : 16

http://buletinonline.net/images/stories/aberita23/prkkb%2016.jpgKUALA TERENGGANU - Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Chukai Haji Hanafiah Mat berkata, Umno akan menghadapi kesukaran dalam pilihanraya kecil Dewan Undanga Negeri  Kuala Besut (PRK KB) kerana mendendangkan lagu lama, "isu pembangunan".

Beliau berkata, rakyat kini sudah cerdik dan sudah faham, sesiapa sahaja yang menjadi kerajaan akan melaksanakan pembangunan.

"Umno akan tersilap langkah sekiranya mendendangkan lagu 'pembangunan' dalam pilihanraya Kecil Kuala Besut, rakyat bukannya menolak pembangunan, tetapi rakyat kini sudah cerdik dan sudah faham, sesiapa sahaja yang menjadi kerajaan akan melaksanakan pembangunan,

"kecuali Umno sendiri kerana terbukti, pembangunan yang dilaksanakan oleh Umno bukan untuk rakyat tetapi hanya untuk memberikan projek-projek kepada suku sakat dan kroni,"ujanya ketika ditemui semalam, Ahad 30 Jun

Beliau berkata demikian ketika mengulas kenyataan bekas wakil Kuala Besut Datuk Wan Zakaria Abdul Rahman yang mula 'menjaja' projek pembangunan sebaik pihak Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia (SPR) mengisytiharkan pilihanraya kecil akan di adakan di DUN terbabit.

Haji Hanafiah yang juga Timbalan Pengarah Jabatan Pilihanraya PAS Negeri Teregganu (JPRnT) berkata, PAS telah melantik Timbalan Pesuruhjaya I, YB Ustaz Satiful Bahri Mamat menjadi Pengarah dan mengetuai Jawatankuasa Operasi PRK KB peringkat negeri Terengganu. 

Baca lanjut DI SINI

Namun selang beberapa hari kemudian, PAS pusat pula mengumumkan perlantikan Husam Musa pula sebagai Pengarah PRK Kuala Besut, yang nyata bercanggah dengan keputusan yang PAS Terengganu telah buat sebelum itu.

Husam dilantik sebagai pengarah PRK Kuala Besut

Harakahdaily,09 Jul 2013
KUALA LUMPUR: PAS telah melantik Naib Presidennya Datuk Husam Musa (gambar) sebagai Pengarah Jawatankuasa Induk Pilihan Raya Kecil (PRK) Kuala Besut.

Dengan perlantikan ini bermakna Husam yang juga Timbalan Pesuruhjaya PAS Kelantan akan berdepan dengan Tan Sri Muhyidin Yassin yang dilantik sebagai pengarah untuk jentera BN. 

Baca lagi DI SINI




Adakah sekarang sedang berlaku perang besar dikalangan PAS Terengganu yang dipimpin oleh Hadi Awang dan digerakkan oleh Mustapa Ali dengan PAS Pusat yang dikuasai oleh grup Erdogan/Syiah yang cuba disembunyikan kepada rakyat dan pengundi Kuala Besut?

Semua orang tahu bahawa dalam kepimpinan PAS sekarang ini dikuasai oleh geng Ergodan dan Syiah yang begitu berleluasa. Hadi Awang hanya jadi Pak Turut saja sementara dibuang dalam Muktamar nanti.

Rakyat dan pengundi Kuala Besut berhak tahu. Husam Musa yang sudah ditolak oleh PAS Kelantan dalam PRU13 lepas sehingga tidak dilantik semula sebagai exco tentu mempunyai hajat yang besar menjelang Muktamar PAS november depan. Dan ini adalah pioner projek beliau untuk menentukan untung nasib beliau selepas ini. 

Rakyat Kuala Besut mesti bijak memilih. Jangan pilih orang yang kemaruk nakkan kuasa dan bersilat lidah didepan masyarakat sedangkan bontot mereka penuh dengan tahi.

Baca Wahid Endut mesej ni:


PAS hantar barang riject untuk arah orang Kuala Besut?



TERKINI! Tengku Zaihan Calon BN PRK DUN Kuala Besut


BESUT: Barisan Nasional (BN) mempertaruhkan calon muka baru, Tengku Zaihan Che Ku Abd Rahman untuk mempertahankan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kuala Besut pada pilihan raya kecil kawasan itu 24 Julai ini.

Ahad, 7 Julai 2013

This Is Haramjadah!


Apa punya mengong TESCO gi promosi jualan arak murah sempena bulan mulia ramadan al-mubarak ni? 

Apa dia ingat arak ni minum untuk buat buka puasa ka? Haramjadah!!!

Isnin, 24 Jun 2013

Jusof Kalla dedah perangai jalang Anwar!


Bapak Jusuf Kalla, Mantan Naib Presiden Indonesia

Nama bapak Jusuf Kalla (JK), mantan Naib Presiden Indonesia menjadi penting di Malaysia kerana peranan persahabatannya dalam PRU13 baru-baru ini. Ramai rakyat Malaysia terkejut bagaimana beliau tiba-tiba muncul dalam kancah politik Malaysia. Ikuti perbualan eksklusif saya dengan bapak Jusuf Kalla di Jakarta baru-baru ini yang turut memperkatakan pelbagai isu sampingan.

Ketua Editor Merdeka-Online, sebuah portal baru yang baru diusahakan dengan matlamat rakyat Malaysia boleh meresapi jiwa merdeka dengan semangat "a sense of belonging", baru-baru ini, telah berkunjung ke rumah bapak Jusuf Kalla, di Jakarta, Indonesia dengan niat untuk bertemu bapak Jusuf Kalla sekiranya beliau boleh ditemuramah. Ikuti sedutan soal-jawab dengan bapak Jusuf kalla.

MO: Assalamualaikum dan terima kasih saya ucap kepada Bapak atas kesudian menerima kehadiran saya.

JK: Waalaikum Salam warahmatullahi Wabarakatuh. Terima kasih.

MO: Saya ingin menyatakan perasaan teruja atas peranan bapak dalam hal, kalau bisa disebut perdamaian semasa Pilihanraya Umum di Malaysia baru-baru ini. Saya dapati rata-rata rakyat Malaysia masih tertanya-tanya bagaimana bapak tiba-tiba bisa muncul dalam hal ini?

JK: Sebetulnya, saya ingin jelaskan bahawa bapak Anwar bertemu saya sebanyak 3 kali. Pertamanya pada bulan Mac, 2013 di rumah ini juga dia datang pada malam hari. Ketika itu, hadir bersama dua ahli Parlimen Indoneisa iaitu Yusril Ihza Mahendra dan Fahmi Idris.

Saya lihat, pada ketika itu, Anwar terlalu yakin akan menang Pilihanraya di Malaysia, kerana katanya di mana-mana dia pergi sambutannya cukup luar biasa.

Jadi Anwar mahu saya jadi perantaraan kepada bapak Najib, karena hubungan saya dengan kedua-dua mereka ini sangat baik, maka atas dasar persahabatan saya menerima. Bukan saya mahu masuk campur dalam urusan negara Malaysia, saya menerima urusan ini sebagai urusan persahabatan saya.

MO: Barangkali bapa bisa jelaskan apakah permintaan bapak Anwar semasa pertemuan dengan bapak tempohari?

JK:  Anwar memang ada membuat beberapa permintaan supaya saya bisa sampaikan kepada bapak Najib. Pertamanya, Anwar mahu agar supaya bapak Najib menerima ketetapan bahawa sesiapa yang kalah hendaklah menerima kekalahan itu. Dan yang kalah juga hendaklah mengucapkan selamat berjaya kepada yang menang, dan yang kalah itu kalau bisa disesuaikan dalam pentadbiran kerajaan yang baru.

Jadi, saya terbang ke Kuala Lumpur dan menyampaikan permintaan-permintaan Anwar itu dan bapak Najib mendengar dengan baik.

Saya lihat bapak Najib seorang yang berjiwa besar, mendengar dengan baik segala permintaan Anwar tetapi bapak Najib juga mempunyai keyakinan yang tinggi akan menang Pilihanraya itu.

MO: Bagaimana tentang hal perjanjian, kerana di Malaysia heboh kononnya ada surat perjanjian antara Anwar dengan bapak Najib?

JK: Anwar memang ada membuat perjanjian bertulis. Anwar yang membuatnya, jadi semasa Anwar datang ke rumah saya, Anwar mahu supaya bapak Najib menurunkan tandatangan dalam perjanjian itu.

Anwar sangat konfiden akan menang. Di dalam mindanya dia sudah bayangkan dia Perdana Menteri. Jadi, saya kata kepada Anwar ok, kalau kamu kalah kamu juga harus menerima kekalahan kamu. Anwar bersetuju, jadi saya tandatangan dan Anwar juga tandatangan.

Apabila saya terbang ke Kuala Lumpur, saya bawa hal surat perjanjian ini kepada bapak Najib, saya melihat bapak Najib tidak ada masalah melihat perjanjian itu, tapi bapak Najib mengambil keputusan tidak menurunkan tandatangan. Saya tidak bisa memaksa.

Jadi saya balik semula kepada Anwar, saya beritahu kepada Anwar bahawa bapak Najib tidak turunkan tandatangan tetapi saya mahu kamu (Anwar) percaya kepada my mouth (mulut saya) bahawa bapak Najib tidak ada halangan dengan permintaan kamu (Anwar) itu. Maknanya, sesiapa yang kalah harus menerima kekalahan dengan hati yang terbuka (gentleman).

Inilah gentleman's agreement antara saya dengan bapak Najib. Akhirnya Anwar bersetuju dalam isu bapak Najib tidak turunkan tandatangan karena Anwar mempercayai cakap saya.

Malangnya, selepas keputusan Pilihanraya, Anwar mungkir janji dan tidak komited kepada perjanjian itu sendiri. Itu sebab saya marah kepada Anwar dan kawan-kawan Anwar di Jakarta turut marah kepadanya kerana Anwar mungkir janji dan tidak komited. Asean Wall Street Journal menghub ungi saya bertanya apakah benar Anwar tidak komted. Saya beritahu mereka ya, benar Anwar memang tidak komited.

Saya tidak akan hubungi Anwar, biar dia tahu kami(Yusril, Fatmi dan teman-teman yang lain) marah kepadanya.

PEMBOHONGAN ISU PENIPUAN PILIHANRAYA

MO: Apa alasan Anwar tidak mahu menerima kekalahannya, mungkir janji dan tidak komited?

JK: Anwar menuduh berlaku penipuan, antaranya soal dakwat kekal. Jadi saya marah Anwar, saya kata kamu bilang dakwat itu tidak kekal, itu kamu lihat di jari kamu masih ada bekas dakwat kekal belum hilang (sambil bapak Jusuf Kalla memegang jari Anwar yang masih ada bekas dakwat).

Kemudian Anwar bangkitkan pengundi Bangladesh. Saya bilang sama Anwar, tak kan orang Malaysia tidak boleh membezakan percakapan, bahasa, budaya dan gaya orang Bangladesh. Tidak mungkin berpuluh ribu orang Bangladesh boleh dibawa masuk ke Malaysia dan menjadi pengundi. Ini tidak masuk akal.

Tapi, Anwar tetap tidak mahu menerima keputusan dan dia tetap dengan egonya.

MO: Anwar kata dia menang kerana undi popular dia lebih banyak daripada bapak Najib?

JK: Saya beritahu Anwar, kamu berada di Malaysia bukannya di Indonesia. Kalau kamu (Anwar) bertanding di Indonesia kamu sudah jadi Presiden Indonesia. Tapi di Malaysia sistemnya lain, kemenangannya dikira melalui sistem undi electoral, yang mana partai yang menang akan membentuk kerajaan dan melantik Perdana Menteri.

Malangnya Anwar ini ego, imaginasinya sangat melampau-lampau, dia tetap mahu jadi Perdana Menteri. Saya bilang kepada Anwar, "Kamu sudah gila?" mana mungkin kamu (Anwar) menjadi Perdana Menteri sedangkan kamu hanya menang 89 kerusi parlimen walhal bapak Najib menang 133. Tolong beri saya jawapan atas dasar apa kamu boleh jadi Perdana Menteri kerana kamu sendiri tahu kamu hanya menang 89 walhal bapak Najib menang 133.

Kami bertengkar dan akhirnya Anwar berfikir juga. Kemudian, kami juga berbicara tentang masa depannya dan masa depan Nurul Izzah. Saya bercakap tentang Menteri Penuh, Anwar meminta masa berfikir tentang perkara itu.

Kesilapan Anwar ialah dia sudah dua kali mengumumkan mahu bersara jika tewas dalam Pilihanraya, malangnya Anwar tidak pernah komited kepada janji-janjinya.

ANWAR AGEN ASING

MO: Anwar kini sedang mengadakan himpunan Black Out 505 di seluruh negara sebagai bantahan ke atas keputusan Pilihanraya Umum baru-baru ini. Bagaimana bapak melihat perkara ini?

JK: Pertama saya mahu beritahu bahawa saya mengetahui Anwar dibantu oleh beberapa pihak khususnya dari Turki, Washington, Filipina, dan mungkin juga di negara Thai dan China, itu kamu kena selidiki.  Pemberi dana yang besar itu dari sebuah syarikat besar di Filipina, dan sedikit-sedikit dari Turki untuk membantu aktiviti himpunan bantahan itu. Mereka tidak boleh menyembunyikan diri mereka kerana mereka adalah rakan-rakan bisnes yang kita ketahui siapa mereka.

Isunya untuk apa membuat himpunan tersebut jika ianya hanya memberi keuntungan kepada musuh-musuh Islam dan orang Melayu. Saya sendiri bertanya kepada Anwar, apakah kamu boleh mengontrol (mengawal) parti DAP? Anwar terdiam dan Anwar tidak dapat memberi jawapan dengan jelas, ternyata Anwar punya masalah dan kepayahan untuk mengawal ahli-ahli parlimen dari parti lain.

Makanya, saya sendiri berfikiran tindakan Anwar mengadakan himpunan Black Out 505 itu hanya sia-sia sahaja, melainkan hanya menguntungkan sebelah pihak sahaja iaitu musuh-musuh Islam.

ANWAR BONEKA CIA

JK: Baru-baru ini Presiden Susilo menelefon saya bertanyakan mengenai panggilan telefon dari "Polis Washington" supaya Presiden Susilo menerima permintaan Anwar untuk bertemu dengannya. Saya memberitahu Presiden Susilo supaya tidak tunduk kepada tekanan Washington dan tidak kena dengan peraturan kenegaraan untuk menerima permintaan Anwar kerana Anwar hanya pembangkang bukan Perdana Menteri. Ini bermakna, saya sangat yakin, bahawa ada elemen Washington dalam urusan campurtangan kuasa luar dalam politik negara Malaysia. Anda perlu terus menyiasat perkara ini.

PENCEROBOHAN LAHAD DATU KERJA ANWAR

JK: Dalam kes pencerobohan Lahad Datu, saya juga tahu bahawa ada campurtangan dari orang-orang tertentu di Filipina, kawan-kawan Anwar seperti Joseph Estrada dan sebuah syarikat besar di Filipina memberi sokongan kewangan dalam kes pencerobohan di Lahad Datu.

Tujuan mereka satu sahaja iaitu untuk melemahkan kerajaan Malaysia, di mana mereka yang menceroboh itu mahu menunjukkan kepada dunia luar bahawa kerajaan Malaysia lemah dan gagal menangani isu tersebut.


Penyokong PAS hangin satu badan tengok perangai bang Non















SUMBER DI SINI.


Ahad, 23 Jun 2013

Anuar Kencing di Parlimen!!!!

Marah sana, marah sini
Kutuk sana, kutuk sini
Protes sana, protes sini
Boikot sana, boikot sini
Akhirnya bang non angkat sumpah jadi ahli parlimen.



kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah

apa punya bodo pengikut bang non ni. kena kencing kat bang non pun masih tak sedar lagi.

Khamis, 6 Jun 2013

GEMPAR!!!!! GUAN ENG MASUK ISLAM????



Guang Eng masuk Islam??? Kah Kah Kah Kah Kah Kah

Baca pendedahan blogger Badut Rakyat DI SINI.

Selasa, 28 Mei 2013

AWAS!!!! ANCAMAN RED BEAN ARMY DAP!

  



DAP tubuhkan pasukan tentera sibernya untuk menyerang dan meruntuhkan kerajaan yang dipilih melalui sistem demokrasi beberapa tahun sebelum PRU13 berlangsung. Dikatakan anggotanya berjumlah 1500 orang yang menggunakan kemahiran dan kepakaran mereka dalam dunia IT untuk menimbulkan kekacauan dan kekeliruan dikalangan ahli masyarakat.

Tugas mereka ialah membuka sebanyak mungkin akaun emel/fb/blog/twitter atau apa saja yang berkaitan dan terus melakukan serangan. Ada yang jadi tukang jawab soalan, ada yang jadi tukang komen, ada yang jadi kaki penghasut, ada yang timbulkan elemen perkauman dan rasis dan sebagainya.

Mereka bekerja sepenuh masa dan dibayar gaji secara tetap dan beroperasi di Penang.

Baca pendedahannya DI SINI.

Blog Hujan Politik turut pamerkan senarai lengkap nama anggota Red Bean Army DAP ini di SINI.

Utusan Malaysia turut buat pendedahan bertulis tentang surat yang dihantar kepada mereka sebagaimana berikut :

Saya seratus peratus setuju atas cadangan beberapa pihak yang menyeru supaya Akta Komunikasi dan Multimedia dipinda dan tindakan tegas serta segera diambil terhadap Red Bean Army yang membuat komen dan tohmahan melampau yang berniat jahat untuk memusnahkan keharmonian rakyat sejak kebelakangan ini terutamanya enam bulan sebelum PRU-13.

Malah, selepas PRU-13, oleh kerana tidak dapat menerima hakikat bahawa pakatan rakyat (PR) ditolak oleh rakyat dan gagal menawan Putrajaya, kumpulan Red Bean Army terus melontar fitnah bertujuan mengapi-apikan rakyat khususnya golongan Cina supaya tidak menerima keputusan PRU-13.

Sebagai contoh, pusat pengiraan undi di kawasan Bentong (didakwa berlaku kejadian bekalan elektrik terputus) sedangkan insiden itu tidak berlaku dan ini juga disahkan oleh salah seorang ejen pengira undi pakatan rakyat, tetapi kumpulan Red Bean Army tidak berhenti-henti membuat tuduhan melulu terhadap Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan mengutuk SPR kerana berpihak kepada kerajaan Barisan Nasional (BN) untuk memanipulasi keputusan pilihan raya kawasan Bentong.

Mujurlah saya dapat menguasai bahasa Cina iaitu bahasa pengantaraan yang secara meluas digunakan oleh kumpulan Red Bean Army di laman siber yang bukan saja menyerang tokoh-tokoh politik malah media-media Cina yang melaporkan berita yang kononnya tidak 'sedap' dibaca oleh mereka walaupun kandungan berita adalah jitu dan tepat.

Pada pendapat saya, kelakuan kumpulan Red Bean Army bertujuan 'merampas' (hijack) hak bersuara media-media supaya segala berita yang dilaporkan mengikut cita rasa mereka iaitu memburuk-burukkan kepimpinan BN dan mengangkat tinggi pakatan rakyat.

Contoh yang nyata ialah siri perhimpunan 'Blackout 505', pemimpin-pemimpin pakatan rakyat lazimnya akan melipatgandakan angka orang ramai yang hadir yang langsung tidak masuk akal, tetapi angka yang diumum  oleh para pemimpin pakatan rakyat harus dipapar tanpa dipertikaikan, sekiranya tidak, media berkenaan akan dikecam sekuat-kuatnya di laman siber.

Amat terkejut juga saya terbaca kononnya perbelanjaan kumpulan Red Bean Army dibiayai oleh dua buah kerajaan pakatan rakyat. Sekiranya ini adalah benar, ia merupakan perkara yang amat menyedihkan.

Saya berharap pihak yang bertanggungjawab dapat menyiasat secara mendalam dakwaan itu dan memperbetulkan keadaan.

Sebagai anak Malaysia yang cintakan keharmonian dan menjunjung tinggi hak kebebasan dunia siber, kita harus bersuara dengan betul, bernas dan penuh tanggungjawab, segala niat jahat terutama yang bertujuan merosakkan keamanan langsung tidak dapat diterima dan harus dikikis secepat mungkin.

Kita harus ingat, kebebasan bersuara di siber bukan bererti kita mempunyai hak untuk mencipta kekecohan, mencaci sesuka hati, membohong yang bukan-bukan, mereka cerita palsu, menyuntik rasa kebencian yang merosakkan keadaan aman negara sekali gus mengundang pelbagai ancaman.

Hak kebebasan bersuara dan bertulis di laman siber mesti ada batas dan hadnya, janganlah dibiarkan seperti api merebak yang hilang kawalan, akhirnya akan membawa padah kepada kita semua.