Pengikut

Ahad, 12 Februari 2012

Penyokong Hina Nabi


Atas nama Hak Asasi Manusia, salah seorang peguam yang menganggotai Lawyers for Liberty yang diketahui memang menyokong LGBT dan penyokong kuat PKR bernama Fadia Nadwa gagal dalam usaha mereka untuk menghalang pihak berkuasa Malaysia daripada mengusir pulang wartawan Arab Saudi, Mohammad Najeeb A. Kashgari  atau dikenali sebagai Hamza Kashgari ke negaranya setelah didakwa menghina Nabi Muhammad SAW sewaktu sambutan Maulidur Rasul baru-baru ini.

Fadiah Nadwa Fikri yang bertudung litup tetapi berhati syaitan ini, turut disokong oleh Christoph Wilcke dari Human Rights Watch serta S.Arulchelvan dari SUARAM. Menurut mereka, lelaki bangsat itu tidak akan dapat pengadilan seadilnya di Arab Saudi.

Peguam ini telah berkejar bersama peguam lain yang berkiblatkan hak asasi manusia ke Lapangan Terbang Antrabangsa Kuala Lumpur (KLIA) demi untuk menghalang polis mengektradisi wartawan Arab ini ke Arab Saudi.

Menurut tweetnya, peguam Fadiah Nadwa Fikri kesal dengan tindakan kerajaan Malaysia yang menghantar pulang Hamza dengan sebuah pesawat Arab Saudi sambil diiringi oleh Timbalan Ketua Polis Negara Datuk Seri Khalid Abu Bakar.
 
Kolumnis hina Nabi
 
Kolumnis Arab Saudi ini dalam TWITTERnya telah menyamakan dirinya dengan Nabi Muhammad s.a.w pada hari sambutan Maulidurrasul. Malah kolumnis yang mungkin beranggapan bahawa kebebasan bersuara bermakna boleh bercakap tentang apa-apa sahaja tanpa batasan, berani pula menyatakan bahawa sebahagaian dari sikap Nabi Muhammad s.a.w ada yang disukainya dan ada pula yang tidak disukainya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan