Pengikut

Ahad, 9 September 2012

Ketua Pemuda PAS Sabah pendatang asing?


Bagaimana seorang pendatang asing boleh mewakili PAS untuk bercakap tentang hak rakyat negara ini?
Baca lanjut dibawah ni.

Namanya Lahirul Latigu Lando dan adalah Dewan Pemuda PAS Sabah

Katunlah PAS ni ...

Mazlan Alimin nak berjuang untuk penerokaFelda tapi dia sendiri seorang yang gagal dalam hidup. Belajar fail, berkebun pun tidak tapi hanya duduk rumah menunggu hari minggu untuk berceramah dan ajar orang sesuatu yang dia sendiri tidak boleh dijadikan contoh.

Di Sabah pula ada seorang Pemuda PAS bernama Lahirul Latigu Lando yang kononnya memperjuangkan isu RCI dan Pendatang Tanpa Izin PTI tapi status kewarganegaraan dirinya pun masih suspek. Dia dipercayai adalah Pendatang Tanpa Izin dan bapanya sendiri bukan warganegara Malaysia, tetapi warganegara Indonesia.


Memetik blog Jomo Malaya sini, ....

... satu blog TAMBUAKARSABA telah mendedahkan satu maklumat berkenaan dengan Bapa kepada Ketua Dewan pemuda PAS Sabah Sdr Lahirul Latigu yang dikatakan seorang PENDATANG TANPA IZIN...? Bapa beliau bernama LATIGU BIN LANDO Bukanlah WARGA NEGARA MALAYSIA tetapi PEMEGANG PASSPORT INDONESIA yang menetap di MALAYSIA... Apa cerita...? Beliau Bukan ANAK TEMPATAN...?

kalau sebelum ini dikatakan Sdr Lahirul Latigu ini sangat lantang bercakap mengenai PTI dan Isu RCI, sebaik saja pendedahan ini dibuat beliau terus mendiamkan diri seribu BAHASA... Isu yang memakan diri beliau sendiri telah menjadi BEBANAN BESAR kepada PAS di SABAH dan PAKATAN HARAM secara keseluruhannya...

JOMO mahu Sdr LAHIRUL LATIGU menjawab Beberapa persoalan...

1) LAHIRUL LATIGU sebenarnya Berbangsa apa...?
2) Bagaimana Beliau boleh mendapat Kad Pengenalan Warganegara Malaysia...?

kalau sebelum ini PEMUDA PAS SABAH mengkritik hebat Kerajaan dan tidak berpuas hati dengan ANGGOTA SURUHANJAYA RCI Baca sekarang apa pula JAWAPAN mereka mengenai ISU ini...?

Jika Ini adalah PENDEDAHAN PALSU! JOMO Cabar Sdr LAHIRUL LATIGU dan konco-konconya untuk membuat laporan POLIS terhadap Blog tambuakarsaba.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan