Pengikut

Khamis, 19 Januari 2012

PAS Akhirnya Jadi Keldai Kitab


Mungkin orang ramai tidak tahu ketika Salleh Man dari parti PAS bertanding dalam PRK Permatang Pasir, dia telah dijanjikan Anwar Ibrahim untuk memegang jawatan Pengerusi MAIPP, Majlis Agama Islam Pulau PInang.

Sebaik saja menang, Anwar beritahu Lim Guan Eng supaya tak payah kasi kepada Salleh Man. Inilah kali pertama Pakatan Haram tidak perakui dan tidak yakini PAS untuk diberi tanggungjawab dalam memegang portfolio agama.

Rupanya pisang berbuah lagi. Kali ni di Selangor.

Sebaik saja Datuk Dr Hasan Ali disingkir oleh AJK PAS, tanpa menuggu masa lagi, Khalid Ibrahim terus mahu gantikan Hasan Ali dengan Dr Rani al Attarturk wal Erdogansing.

Malangnya pilihan hatinya ditolak DYMM Sultan Selangor. Mana tidak, Dr Rani bersama Khalid Gereja menafikan tindakan gereja DUMC untuk memurtdkan orang Islam. Siang-siang Dr Rani tidak percaya pada JAIS maka macam mana Sultan akan percaya pada seorang yang tak percaya untuk uruskan JAIS.

Lalu PAS terpaksa tukar calun untuk gantikan Hasan Ali dengan ADUN PAS dari Sijangkang, Dr Ahmad Yunos.

Hairannya Khalid sendiri yang ambil portfolio Hal Ehwal Islam, Infrastruktur dan Kemudahan Awam dan hanya berikan portfolio Belia dan Sukan kepada Dr Yunos.

Ini kali kedua PAS hilang portfolio agama dalam kerajaan Pakatan Rakyat.

Masalahnya layakkah Khalid Gagap untuk pegang portfolio ugama. Adakah dia ada ilmu yang cukup?

Inikan pula parti yang dianggotainya adalah parti yang membawa agenda LGBT, mempertahankan peliwat dan pelawat rumah pelacur, pakar fitnah dan propaganda, bersekongkol dengan ejen asing, Islam liberal dan plural, perjuangkan hak lina joy murtad, tidak pertahankan akidah Muslim, watak-watak yang kurang akhlak, keganasan dan huru hara, dan lain-lain.


Seperti kata Zul Nordin, PAS sekarang dah jadi keldai yang bawa kitab saja.

Tunggu masa, umur panjang ... dapatlah kita lihat mereka seperti Elizabeth Wong akan jadi Mufti pula nanti.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan