Pengikut

Khamis, 28 Jun 2012

IAIS, SAIS, CMCU, IIIT & CIA - Rangkaian Jahat Anwar Ibrahim


Bila Abdullah Badawi menjadi Perdana Menteri, beberapa kroni Anwar Ibrahim yang pro Abdullah Badawi telah wujudkan Institut Islam Hadhari di Universiti Malaya, yang ditugaskan menjadi jurucakap menjelaskan idea “Islam Hadhari” yang siapa pun tidak faham, termasuk Abdullah Badawi sendiri.
Kemudian setelah Abdullah Badawi mengundur diri daripada jawatan Perdana Menteri pada 2009, konsep “Islam Hadhari” pun terkubur bersamanya.
Tapi Institut Islam Hadhari itu tidak terkubur malah bertukar nama pada 2009 dan hidup semula sebagai “International Institute of Advanced Islamic Studies” atau IAIS.
IAIS ini sekarang masih menjadi sarang beberapa ex-kroni Anwar Ibrahim termasuk ahli ABIM dan penyokong PKR. Kita akan lihat jaringan mereka ini.
Pertama sekali nama singkat “IAIS” sendiri diciplak daripada “SAIS” atau “School for Advanced International Studies” di Johns Hopkins University. Johns Hopkins University adalah sarang neo-con di Amerika yang dipenuhi dengan akademik dan penyokong CIA dan perisik Amerika yang semuanya menjadi dalang untuk memperkudakan Anwar Ibrahim.
Setelah Abdullah Badawi melepaskan Anwar Ibrahim daripada penjara pada 2004, Johns Hopkins University telah melantik Anwar menjadi ‘visiting fellow’ (yang tidak pernah masuk kelas sekali pun) di School of Advanced International Studies (SAIS) itu juga.
Anak Anwar, Nurul Izzah juga telah diberi biasiswa penuh oleh golongan neo-con perisikan Amerika untuk menghabiskan pengajian di Johns Hopkins University juga. Inilah sedikit daripada kekuatan jaringan neo-con Yahudi Johns Hopkins University.
Maka setelah “Institut Islam Hadhari” padam bersama Abdullah Badawi pada 2008, Anwar Ibrahim telah mengilhamkan beberapa kroninya di Institut itu untuk menukar nama menjadi “International Institute for Advanced Islamic Studies” atau IAIS, meminjam nama daripada Advanced International Studies atau “AIS” di Johns Hopkins University itu.
Daripada awal lagi IAIS memberi ruang kepada pensyarah pro Anwar daripada kalangan “pakar Islam” antarabangsa datang memberi syarahan.
Yang anehnya Institut ini telah juga memberi ruang kepada penyangak dan pembunuh bangsa ‘kulit putih’ daripada Amerika, Kanada dan tempat lain yang kononnya ‘pakar’ dalam beberapa bidang yang berkaitan dengan negara Islam, untuk berceramah dan sebagainya.
Antaranya ialah menjemput Ken Lewis, duta Kanada di Afghanistan untuk mempertahankan penaklukan Afghanistan oleh tentera Amerika.
CEO dan Pengerusi IAIS ini adalah Professor Mohammad Hashim Kamali, seorang warga Afghanistan yang telah “berkhidmat” untuk Anwar sebagai profesor ’Islamic Law’ di University Islam Antarabangsa (UIA 1985-2004).
Antara kawan karib Profesor Hashim Kamali di University Islam Antarabangsa ialah Mohd Nur Manuty, Sidek Baba, Abu Hamid Abu Sulaiman (bekas Rektor, warga asing), Osman Bakar dan beberapa lagi kroni Anwar. Mungkin mereka tidak tahu Anwar adalah agen CIA.
Sidek Baba masih bertugas di University Islam Antarabangsa dan masih menjadi penasihat yang berpengaruh di kalangan penyokong PKR.
Mohd Nur Manuty pula berpotensi menjadi calon pilihan PKR di pilihanraya kecil Hulu Selangor.
Hamid SulaimanApabila Anwar dipecat pada 1998, Abu Hamid Abu Sulaiman (IIIT), bekas Rektor UIA telah melarikan diri ke luar negara tanpa menulis surat perletakan jawatan atau mengemaskan pejabatnya.
Balik kepada Professor Hashim Kamali, pada 2003 beliau telah dilantik oleh rejim pembunuh genocide Presiden George Bush menjadi Pengerusi ‘Constitution Review Commission of Afghanistan (2003)’ di mana Prof Kamali membantu merangka Perlembagaan Baru Afghanistan. Penggubalan Perlembagaan baru itu sebenarnya menghalalkan kuasa ketenteraan Amerika di negara itu.
Prof Kamali juga menjadi konsultan kepada rejim tentera Amerika di Afghanistan dan Iraq. Dalam perkembangan terkini, Prof Hashim Kamali dilantik dengan sokongan Amerika sebagai konsultan untuk merangka perlembagaan baru bagi negara Somalia.
Sewaktu Anwar masih berpengaruh, Hashim Kamali telah dianugerahkan hadiah ‘Isma’il al-Faruqi Award for Academic Excellence’ pada 1995 & 1997 oleh Universiti Islam Antarabangsa.
http://img.tfd.com/IOD/Ismail_Raji_Al-Faruqi.jpgIsmail al-Faruqi (IIIT) adalah mentor Anwar Ibrahim dan bekas ahli akademik pengajian Islam di Temple University, Amerika yang terlibat dalam amalan homoseksdengan pelajar-pelajar asing termasuk pelajar dari Malaysia.
Ismail Faruqi bersama isterinya telah dibunuh oleh seorang pelajar Islam bernama Abdullah Yusuf Ali yang enggan terlibat dalam jaringan homoseksnya.
Maka inilah sedikit latarbelakang Prof Hashim Kamali yang bertugas dalam negara kita sebagai Pengerusi IAIS atau International Institue for Advanced Islamic Studies.
Untuk membantu Prof Hashim Kamali, Timbalan CEOnya di International Institute of Advanced Islamic Studies (IAIS) adalah Professor Datuk Dr. Osman Bakar.
Osman Bakar tidak perlu sebarang pengenalan lagi. Beliau memang terkenal sebagai seorang kroni Anwar Ibrahim dan masih mempunyai pertalian rapat dengan jaringan kroni Anwar seperti Sidek Baba, Mohd Nur Manuty dan lain-lain.
Dr Osman Bakar juga adalah Senior Fellow di Prince al-Waleed Talal Center for Muslim Christian Understanding (CMCU) di Georgetown University, Washington D.C. Dr Osman Bakar telah menjadi penuntut PhD dibawah Prof Syed Hossein Nasr, seorang lagi penuntut Ismail al Faruqi homoseks.
http://loganswarning.com/wp-content/uploads/2010/07/John-Esposito.bmpPada 2008, Anwar Ibrahim telah dijemput oleh Prof John L Espositomenjadi ’Profesor Tamu’ di Prince al-Waleed Talal Center for Muslim-Christian Understanding di Georgetown University itu.
John L Esposito, Pengetua CMCU di Georgetown University itu adalah seorang kawan yang sangat karib dan juga penyokong kuat Anwar Ibrahim yang juga bekas murid Prof Ismail al Faruqi homoseks tadi.
IAIS yang berpangkalan di kampus University Malaya ini sering mengatur acara dengan beberapa NGO dan peniaga buku yang ramai daripada mereka menjadi penyokong Anwar Ibrahim.
Antaranya ialah NGO “Friends of Dir Yassein” ia itu sebuah gabungan tidak rasmi beberapa NGO yang memperjuangkan nasib orang Palestin. NGO ini diketuai oleh Hishamuddin Ubaidulla anak kepada Tan Sri SOK Ubaidulla (arwah).

Hishamuddin Ubaidulla sering menjual nama Anwar Ibrahim di kalangan peniaga Indian Muslim di Kuala Lumpur.
Dia juga menjadi rakan kongsi syarikat penerbit buku Islamic Book Trust bersama Haji PK Koya Kutty, seorang lagi peniaga Indian Muslim dan penyokong kuat Anwar Ibrahim. Seisi keluarga Haji PK Koya Kutty adalah penyokong kuat Anwar Ibrahim.
latheefaAnak perempuannya Latheefah Koya adalah Ketua Penerangan Parti Keadilan Rakyat dan juga peguam yang mewakili Anwar Ibrahim dalam kes liwat.
Syarikat usahasama mereka Islamic Book Trust sebenarnya adalah penerbit buku ciplak (langgar copyright). Mereka sering mengeluarkan dan mencetak semula banyak buku terkenal berkenaan Islam tanpa menghiraukan ‘copyright’ atau hakcipta dan tanpa membayar sebarang royalti kepada penulis asal buku itu.
Setakat ini mereka telah menerbitkan semula lebih 100 tajuk buku di mana sebahagian besarnya dicetak atau disusun tanpa izin ‘copyright’ daripada penulis atau penerbit asalnya.
PK Koya Kutty juga ‘menyunting’ dan ‘menyusun’ tulisan orang lain yang kemudian dibukukan atas nama Islamic Book Trust. Mereka cuba menggunakan jaringan IAIS untuk mendapat kontrak membekal buku-buku Islam kepada universiti dan sekolah.
Antara kontrak yang paling besar yang pernah dikejar oleh Islamic Book Trust ini adalah kontrak untuk membekalkan Kitab Suci Al Quran kepada setiap bilik hotel dalam negara kita.
Inilah sedikit sebanyak daripada jaringan Anwar Ibrahim yang masih berpengaruh atau beroperasi dalam negara kita.

Terima kasih The Unspinners.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan