Pengikut

Khamis, 28 Jun 2012

Singapura Ceroboh Malaysia

3 ekor kuda ranggi betina Singapura yang cuba untuk masuk campur dalam situasi politik Malaysia telah kantoi sewaktu perhimpunan BERSIH 3.0 baru-baru ini.


Nama-nama mereka iaitu Regina Low Kay Yin (First Secretary-Political) yang turut memakai baju kuning BERSIH 3.0, Philomena Aw Li Fen (First Secretary-Political) dan Ariel Eunice Tan Hwi Tiang (Deputy High Commissioner and Counsellor) bukanlah orang yang kecik anak di kedutaan Singapura.


AIDC yang telah membuat pemdedahan awal tentang penglibatan mereka ini menyebut dengan jelas cubaan campur tangan Singapura dalam urusan politik Malaysia berserta dengan buktinya sekali di sini.


Kedutaan Singapura kemudiannya terpaksa membuat pengakuan penglibatan staf mereka tetapi menggunakan alasan penglibatan itu atas kapasiti peribadi mereka. Lihat sini.


Namun alasan yang berdolak-dalik menimbulkan kecurigaan masyarakat kerana mereka ini bukan hanya setakat datang memerhati malah terlibat langsung dalam demonstrasi berkenaan dan turut memakai baju kuning.


Sebelum ini blog Mymassa dalam postingnya telah mendedahkan satu program dinamakan PACA Training sebagai persediaan Singapura untuk campur tangan dalam politik Malaysia.
Blog itu turut menyiarkan foto-foto berkenaan program PACA yang diadakan di 223A/B River Valley Road, Singapora itu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan