Pengikut

Ahad, 10 Jun 2012

Penipuan Dalam Skandal Lebuhraya Prepaid




Kalau sesiapa ingat kisah Tabung Memali, mereka akan ingat bagaimana PAS menipu orang ramai untuj guna janda dan anak yatim kejadian Memali untuk jadi mangsa penipuan mereka.

Dikompang pemberontak sebagai mati syahid dan diambil dana dari orang ramai. Bila anak yatim dan janda ini datang menuntut, Allahyarham Fadzil Noor halau. Rupanya duit itu disalurkan buat Harakah, akhbar pembhong dan pemfitnah.

Begitu juga usaha Husam Masam untuk ampu N.Ajis dengan membina Lebuhraya yang agak pelik sekimnya.

Dikatakan Lebuhraya dibina untuk rakyat tapi kerajaan Kelantan mintak duit derma dari rakyat. Jadi tepat dipanggil Lebuhraya Prepaid sebab bayar dulu sebelum bina.

Kalau duit derma itu masuk ke Tabung Khas bawah kawalan dan urusan kerajaan negeri takpe jugalah. Rupanya iany amasuk ke satu syarikat swasta. Ikuti petikan dari RBF Online sini berikut:


Semalam Kerajaan Pas Kelantan telah melancarkan tabung wakaf untuk pembinaan Lebuh Raya Husam yang menghubungkan Kota Bharu ke Kuala Krai.

Mana-mana rakyat jelata yang nak menyumbang sebagai wakaf diminta menyalurkan sumbangan mereka ke akaun seperti dibawah.

No akaun : 03036 01 000 3031

Bank : Bank Islam

Nama : Baldah Toyyibah (Prasarana) Kelantan Sdn Bhd

Perhatikan dalam bulatan kuning poster diatas atau yang dibawah ini.


Pembacanya mendedahkan:

Apabila dimasukkan nombor akaun berkenaan didapati ianya BUKAN diatas nama Baldah Toyyibah (Prasarana) Kelantan Sdn Bhd.

Sebaliknya pemegang akaun berkenaan bernama TETUAN ROWSTEAD SYSTEMS SDN.

Bukan sekali saya cuba, malah berkali-kali dan setiap kali dimasukkan nombor akaun sepertimana yang diedarkan oleh Kerajaan Pas Kelantan itu nama TETUAN ROWSTEAD SYSTEMS SDN yang keluar sepertimana gambar dibawah. Lalu saya membatalkan hasrat saya untuk menderma.

Anak panah - nombor akaun
Jika ada mana-mana pembaca yang tidak percaya apa yang saya tulis ini anda boleh ke Bank Islam sekarang untuk menderma kepada tabung berkenaan . Hangpa semua tak nak syurga ke ?
Selangordaily mendedahkan pula seorang lanun minta masukkan akaun peribadinya pula:


Melalui blognya msomelayu.blogspot.com pada 3 Jun 2012 lanun tersebut telah melancarkan tabung sedekah untuk pembinaan lebuhraya berkenaan dan meminta orang ramai memasukkan wang (derma) ke dalam akaun peribadinya.
Bismilillahirahmanirahiam… dengan taufik dan hidayah Allah s.w.t. jua seperti mana dijanjikan hari ini saya melancar tabung sedekah untuk pembinaan Lebuh Raya Rakyat Kelantan (LRRK), lebuh raya pertama di negeriku Kelantan Darul Naim seperti mana dijanjikan. Sumbangan derma dan sedekah boleh dimasukkan terus ke dalam akaun CIMB No: 14410010798528 atas nama Mohd Sayuti Omar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan